FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Wybierz temat
Opis i cennik świadczonych usług
Realizacja przesyłek
Korzystanie z serwisu
Szukaj

Opis i cennik świadczonych usług

Czym jest Bliskapaczka.pl?

Bliskapaczka.pl to nowoczesne rozwiązanie typu “click&collect”, czyli zintegrowane na jednej mapie ponad 22 000 punktów nadawczo-odbiorczych w całej Polsce.

To największa sieć punktów nadawczo-odbiorczych w Polsce, w których nadasz paczkę, a Twój Klient wygodnie ją odbierze.

To wiele sieci partnerskich, tj,: Kioski RUCHu, paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, punkty DPD Pickup, punkty UPS Access Point, stacje benzynowe Orlen i Lotos, sklepy sieci Żabka oraz FreshMarket.

Wszystko w jednym miejscu, na jednej mapie. Takiego zasięgu nie ma nikt. Teraz każdy może wygodnie odebrać zamówienie złożone u Ciebie.

Co mam zrobić, żeby wysłać paczkę przez Bliskapaczka.pl?

Wystarczy założyć u nas konto. Nie musisz podpisywać żadnych umów, ani deklarować minimalnej liczby przesyłek w miesiącu.

Nie zgadzam się z jednym z punktów regulaminu Bliskapaczka.pl. Czy nadal mogę korzystać z waszych usług?

Niestety nie, akceptacja Regulaminu Bliskapaczka.pl, a także Przewoźników jest warunkiem korzystania z naszego serwisu. Podczas zakładania konta akceptujesz warunki zawarte w Regulaminach.

Jeśli masz wątpliwości do ich zapisów, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na Twoje pytania.

Co obejmuje cena przesyłki?

Na opłatę składają się cena podstawowa brutto plus opłata paliwowa, która jest wliczona w cenę usługi. Jest to całość opłaty za przesyłkę krajową do maksymalnej wagi 30 kg zamówioną przez Bliskapaczka.pl i wykonaną przez wybranego Przewoźnika.
W tej cenie oferujemy:

  • obsługę zamówienia i przekazanie go do realizacji Przewoźnikom,
  • utworzenie Listu Przewozowego gotowego do wydruku i umieszczenia na paczce,
  • odbiór paczki przez kuriera z punktu nadawczego i doręczenie do punktu odbiorczego,
  • dostęp do panelu Użytkownika Bliskapaczka.pl, wraz z kompletem informacji na temat Twoich wysyłek.
Jakie formy płatności oferujecie?

Możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem) lub przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, Twoje zamówienie zostanie przyjęte po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to ok. 5 min.

Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij do nas skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG) lub skan dowodu osobistego w przypadku kont prywatnych. Nasz adres: biuro@bliskapaczka.pl

Kiedy otrzymam fakturę VAT za usługi?

Fakturę VAT wystawiamy na początku każdego miesiąca za zamówienia przyjęte w poprzednim miesiącu.  Dokument księgowy wystawiony zostaje w wersji papierowej w formie zestawienia zleceń z danego miesiąca. O wystawieniu faktury informujemy w wiadomości e-mail wysyłanej na adres podany podczas rejestracji.

Gdzie mogę znaleźć wasz numer telefonu?

Numer telefonu do Działu Współpracy z Klientem znajduje się w zakładce Kontakt. Możliwość bezpośredniego kontaktu z nami rezerwujemy dla problemów związanych z wysyłką. W ten sposób przyspieszamy rozwiązanie bieżących problemów Użytkowników.
W razie wątpliwości związanych z działaniem serwisu, rejestracją czy Regulaminami serwisu Bliskapaczka.pl oraz Przewoźników, napisz do nas na adres e-mail: biuro@bliskapaczka.pl

Powrót

Realizacja przesyłek

Jak spakować przesyłkę?

Nadawany towar należy zapakować w karton lub kopertę. Do przewozu przyjmowane są jedynie przesyłki standardowe zapakowane w kopertę lub prostopadłościenny karton. Opony oraz koła muszą zostać również zapakowane w regularną bryłę prostopadłościennego kartonu.

Czy moja przesyłka jest ubezpieczona?

Wszystkie przesyłki są ubezpieczone w ramach opłaty usługi standardowej:

Paczka w RUCH-u do kwoty 300 zł.
Paczki Poczty Polskiej do kwoty 1 000 zł.
Paczki InPost do kwoty 500 zł.
Paczki DPD Pickup do kwoty 1 000 zł.
Paczki UPS Access Point do kwoty 323 zł.

 

Czy mogę zapłacić za przesyłkę przy nadaniu lub odbiorze paczki?

Koszt zleceń składanych za pośrednictwem serwisu Bliskapaczka.pl pokrywa Zleceniodawca. Płatności za zlecenia nie mogą być regulowane podczas zdania przesyłki w punkcie ani przy odbiorze paczki przez Odbiorcę.

Jak rozliczana jest opłata za zwrot przesyłki niedoręczonej?

Opłata za zwrot przesyłki niedoręczonej wynosi zgodnie z cennikiem 100% opłaty podstawowej i rozliczana jest na podstawie wystawionej przez serwis faktury.
Przy odbiorze zwrotnej paczki w punkcie lub urzędzie, nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty.

W przypadku usługi Poczty Polskiej, gdy zwrotna przesyłka nie zostanie odebrana przez Nadawcę, nastąpi skierowanie jej do Wydziału Niedoręczalnych Przesyłek. Ponowne skierowanie przesyłki do Nadawcy możliwe jest w wyniku uznanej reklamacji lub na podstawie pisemnej dyspozycji. W takiej sytuacji opłata za zwrot pobierana jest przy odbiorze paczki w urzędzie, zgodnie z oficjalnym cennikiem Poczty Polskiej.

Jak długo ważna jest etykieta?

Ważność etykiety uzależniona jest od Przewoźnika:

Paczka w RUCH-u 14 dni.
Paczki Poczty Polskiej 7 dni.
Paczki InPost 30 dni.
Paczki DPD Pickup 14 dni.
Paczki UPS Access Point 30 dni.

Jaki jest termin realizacji zleceń?

Zlecenia są przyjmowane i realizowane przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Doniesienie przesyłki do punktu nadawczego możliwe jest zaraz po uzyskaniu etykiety do wysyłki (w godzinach urzędowania punktu nadawczego).

Czas transportu (czas przewozu pomiędzy punktem nadawczym i odbiorczym):Paczka w RUCH-u: Dostarczane są w dni robocze do punktów odbioru najpóźniej w czwartym dniu roboczym po dniu nadania.
Paczki Poczty Polskiej: Doręczenie do punktu odbioru w dni robocze, najpóźniej w trzecim dniu po dniu nadania, pod warunkiem nadania do godziny 15:00 w placówce pocztowej.
Jeżeli przesyłkę nadasz w dniu roboczym nie później niż do godziny 15:00, gwarantujemy doręczenie najpóźniej w drugim dniu roboczym po dniu nadania.
Paczki InPost: Doręczenie do paczkomatu odbiorczego do 48 godzin (2 dni roboczych) na terenie całego kraju od dnia nadania.
Paczki DPD Pickup: Przewidywany termin doręczenia do punktu odbioru to następny dzień roboczy, jednak nie później niż w piątym dniu roboczym po dniu nadania.
Paczki UPS Access Point: Przewidywany termin doręczenia to następny dzień roboczy. Termin nie jest gwarantowany.

Termin odbioru paczki z punktu odbiorczego:
Paczka w RUCH-u: Odbiór przesyłki z punktu odbioru musi nastąpić w ciągu 5 dni roboczych
Paczki Poczty Polskiej: Przesyłkę nadaną z opcją Odbiór w punkcie można odebrać:
– w punkcie odbioru będącym placówką pocztową przez 7 dni kalendarzowych,
– w punkcie partnerskim przez 6 dni kalendarzowych,
Paczki w usłudze UPS Access Point należy odebrać w ciągu 10 dni od doręczenia do punktu.
Paczki InPost: Odbiór przesyłki musi nastąpić w ciągu 48 godzin od umieszczenia jej w paczkomacie odbiorczym.
Paczki DPD Pickup: Podjęcie przesyłki z punktu odbioru Pickup musi nastąpić w ciągu maksymalnie 7 dni.

Czas na odbiór liczony jest od dnia następnego po dniu przekazania zawiadomienia sms lub e-mail.

Powrót

Korzystanie z serwisu

Jak zamówić przesyłkę?

Po założeniu konta Użytkownika przejdź do formularza nadania w zakładce Wyślij przesyłkę.

Uzupełnij dane odbiorcy, nadawcy i informacje o paczce. Na ich podstawie utworzymy list przewozowy.

List przewozowy do zlecenia zostanie wysłany w wiadomości e-mail do Zleceniodawcy/Nadawcy, będzie również dostępny w zarządzaniu przesyłkami. Jednocześnie do wybranego przez ciebie Operatora (RUCH S.A., Poczta Polskia S.A., InPost Sp. Z o.o. lub DPD Pickup Sp. Z o. o.) wyślemy informację o zleceniu.

UWAGA! Pamiętaj o wydrukowaniu listu przewozowego.

Zalecamy aby paczki nadawać w punkcie po odczekaniu około 2 godzin, aby wszystkie informacje zostały zaczytane w systemie Przewoźnika.

W jaki sposób mogę zapłacić za usługę?

Oferujemy dwie formy płatności:
Płatność PRE PAID – możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą, e-przelewem lub BLIK-iem). Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację Twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to około 5-10 min.
Płatność POST PAID – możesz opłacać za zlecenia przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG) lub skan dowodu osobistego jeśli masz konto założone na dane prywatne. Nasz adres: biuro@bliskapaczka.pl

Co zrobić, gdy zapomnę hasła do logowania?

Skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła.

Czy jednorazowo mogę zapłacić za więcej niż jedno zlecenie?

Tak. Po podaniu danych zlecenia kliknij w przycisk Zapisz szkic (zamiast Zatwierdź).

Po wprowadzeniu wszystkich zamówień przejdź do zakładki Przesyłki. Dokonaj zbiorczej płatności poprzez zaznaczenie dowolnej ilości zleceń oraz kliknięcie w Potwierdź zaznaczone, następnie w Potwierdź zakup.

Jak anulować zlecenie?

Zlecenie złożone za pośrednictwem Bliskapaczka.pl można samodzielnie anulować do momentu nadania paczki w punkcie.
W dziale Przesyłki przy danym zleceniu dostępna jest opcja Anuluj.

Zwrot wpłaconych za zlecenie środków, realizowany jest w ciągu 48 godzin na rachunek z którego opłata wpłynęła.

Dyspozycję można wysłać również na adres: biuro@bliskapaczka.pl. Konsultant anuluje Twoje zlecenie i potwierdzi jego usunięcie w wiadomości zwrotnej.

UWAGA! Dyspozycje anulowania przekazane telefoniczne nie są przyjmowane przez Dział Współpracy z Klientem. Zlecenia są usuwane jedynie w odpowiedzi na informacje przekazane w formie pisemnej.

Powrót

Co zrobić, jeśli nie znalazłem tu odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami. Na stronie kontakt znajdziesz wszystkie niezbędne dane kontaktowe.
Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
Do góry