Epidemia koronawirus – informacja o pracy biura i firm kurierskich (aktualizacja z dnia 20.03.2020 r.).

15.03.2020

Drodzy Użytkownicy,

podajemy poniżej najnowsze informacje o pracy firm kurierskich:


01.04.2020 r.

Poczta Polska:

W związku z ogłoszonym stanem epidemii, pomimo włożonego trudu w zapewnienie ciągłości obsługi, możliwe jest wystąpienie nieprawidłowości w zakresie realizacji części usług. Stan epidemii, jako działanie siły wyższej może powodować nienależyte wykonanie lub niewykonanie usług w związku z brakiem możliwości odbioru przesyłek, doręczeniem przesyłek, brakiem możliwości uzyskania potwierdzenia odbioru przesyłek, brakiem dotrzymania terminów doręczenia przesyłek czy innych zobowiązań wynikających z realizacji usług.

Jednocześnie podejmowane są wszelkie działania w celu wykonania usług z bezwzględnym zastosowaniem się do wytycznych Rządu w tej materii i uwzględnieniem bezpieczeństwa nadawców i adresatów przesyłek oraz pracowników Poczty Polskiej.


20.03.2020 r.

DPD Polska:

  • transport i doręczenia w Polsce
    Przypominamy, że usługa “Doręczenie w sobotę” do odwołania została zawieszona.
    Poza powyższym, transport i doręczenia w Polsce odbywają się na dotychczasowych zasadach.
  • międzynarodowy transport kołowy
    Wyłączenia i zawieszenia międzynarodowego serwisu kołowego znajdziecie Państwo tu https://wwwdpd.azureedge.net/zip-codes.xlsx

Inpost:

W trosce o zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa i zachowanie środków ostrożności informujemy, że zmieniła się forma sporządzania protokołów szkody, związana z procedurą reklamacji.

Od teraz wdrażamy nowy, skrócony protokół szkody, który będzie można uzupełnić w momencie składania reklamacji online i wraz ze zdjęciami wysłać w procesie reklamacyjnym. Można to zrobić tutaj.

Zespół Bliskapaczka


18.03.2020 r. (komunikat nr 2)

DPD Polska:

  • od najbliższej soboty, tj. 21 marca 2020 r. serwis “Doręczenie w sobotę” do odwołania zostaje zawieszony,
  • od najbliższej soboty, tj. 21 marca 2020 r. recepcje oddziałowe, do odwołania będą zamknięte w soboty,
  • od najbliższego poniedziałku, tj. 23 marca 2020 r. do odwołania, recepcje w oddziałach będą czynne w godz. 10.00-18.00.

Poczta Polska:

  • Spółka wdrożyła procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek wprost pod drzwi.
    Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania.
    W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.
  • Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu Klienta, przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.
  • W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą.

18.03.2020 r.

DPD Polska

  • transport i doręczenia w Polsce:

Transport i doręczenia w Polsce odbywają się na dotychczasowych zasadach.

  • międzynarodowy transport kołowy:

Włochy

Doręczenia w prowincjach Bergamo and Brescia zostały wstrzymane. Szczegółowy wykaz nieobsługiwanych kodów pocztowych znajdziecie Państwo tu: https://brt.mag-news.it/nl/res/3854/newsletters/129/files/cap_localit_bg_bs_cr.pdf

Zespół Bliskapaczka


17.03.2020 r.

DPD Polska – międzynarodowy transport kołowy.

W związku z sytuacją sanitarną na świecie i restrykcjami wprowadzanymi przez poszczególne państwa, nadawca przed wysłaniem paczki zobligowany jest do zweryfikowania czy miejsce, do którego przesyłka jest wysyłana, jest otwarte i czy towary są tam przyjmowane.

Dodatkowo rząd w Polsce wprowadził zakaz wysyłania za granicę artykułów medycznych tj. maseczki, rękawiczki czy żele antybakteryjne itp. https://www.gov.pl/web/zdrowie/komunikat-ministra-zdrowia-ws-obwieszczenia-antywywozowego

Spodziewane są wydłużone (1-2 dni) czasy transportu przesyłek eksportowych ze względu na kontrole prowadzone na granicach w całej Europie. Państwa nie wymienione poniżej obsługiwane są bez wyłączeń.

Włochy
Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Hiszpania
Cały obszar jest obsługiwany (częściowa kwarantanna Manresa, brak dostaw). Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.
Kody pocztowe w mieście Igualada, które nie są obsługiwane:
08672,8700, 08718, 08781, 08785, 08789, 08695, 08710, 08719, 08782, 08786, 08791,08698, 08711, 08773, 08783, 08787,08699, 08712, 08779, 08784, 08788

Francja
Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Niemcy
Cały obszar jest obsługiwany. Należy jednak pamiętać, że duża część firm i instytucji jest zamknięta. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Niderlandy
Cały obszar jest obsługiwany. Szkoły i instytucje publiczne są zamknięte do 6.04

Norwegia, Dania, Szwecja
Zamknięta granica DE/DK i DK/SE i wzmożone kontrole spowodują wydłużenie czasu transportu.

Norwegia, Estonia, Irlandia
Kurierzy nie będą prosili o podpisy odbiorców podczas dostawy paczki. Na potwierdzeniu doręczenia kurier wpisze imię/nazwisko osoby, która paczkę odbiera.

Łotwa
Wprowadzono rozwiązanie umożliwiające wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności składania podpisu. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte.

Finlandia
Możliwe są utrudnienia w kursowaniu promów z Estonii do Finlandii i z Finlandii do Estonii.

Czechy
Większość terytorium jest obsługiwana. Nadawca musi sprawdzić czy miejsce, do którego wysyłana jest paczka jest otwarte. Doręczenia i odbiory w poniższych rejonach zostały zawieszone:
783 21, 783 24, 783 91, 784 01

Zespół Bliskapaczka


16.03.2020 r. (komunikat nr 2)

DPD Polska:

  • W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, DPD Polska udostępnia opcję elektronicznej płatności za COD (pobranie), za pomocą kart debetowych, kredytowych i BLIK u Kuriera wszystkim swoim Klientom.

Poczta Polska:

  • W niedzielę, 15 marca, w związku z podejrzeniem zakażenia koronawirusem u jednego z pracowników sortowni łódzkiej, zastosowaliśmy szereg działań prewencyjnych, w tym całkowite zamknięcie WER Łódź przy ul. Włókniarzy.
  • W poniedziałek, 16 marca, Oddział Łódź nie będzie doręczał paczek, jednocześnie nie będzie ekspediowany żaden ładunek do łódzkich placówek.

Inpost:

  • Przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór jak dotychczas 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Dlaczego taka zmiana? Chcemy maksymalnie ograniczyć kontakt naszych pracowników Oddziałów z osobami z zewnętrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Zdajemy sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mamy nadzieję, że zarówno Odbiorcy, jak i Państwo przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście wrócimy do standardowych procedur gdy tylko będzie to możliwe.
  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek możliwe będą w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera.
  • O wszystkich powyższych zmianach Odbiorcy zostaną poinformowani poprzez szeroką akcję informacyjną. Zmiany znajdą również odzwierciedlenie w mailach i SMS statusowych.
  • W chwili obecnej koronawirus nie ma wpływu na dostarczanie przesyłek – docierają one do Odbiorców bez opóźnień. Jesteśmy jednak świadomi zagrożenia i w sposób ciągły obserwujemy i monitorujemy sytuację oraz reagujemy na wytyczne władz polskich i odpowiednich urzędów.

16.03.2020 r.

Poczta Polska:

  • W dniu 16.03.2020 r. WER w Łodzi (sortownia paczek) przechodzi dezynfekcję i będzie w tym czasie wyłączony z obsługi. Spowoduje to czasowe utrudnienia w nadawaniu i doręczaniu paczek.

Infolinia serwisu Bliskapaczka/Sendit:

  • Zespół Współpracy z Klientem przechodzi na pracę zdalną. Połączenia telefoniczne będą możliwe, jednak ze względu na zmniejszoną grupę konsultantów wystąpi wydłużenie czasu oczekiwania na połączenie. W tym szczególnym okresie, prosimy o kierowanie zgłoszeń głównie przez formularz kontaktowy.Zespół Bliskapaczka

15.03.2020 r.

Poczta Polska:

Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8.00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych.

Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

DPD Polska:

  • W związku z nadzwyczajnymi środkami ostrożności dotyczącymi zagrożenia koronawirusem, tymczasowo zmieniły się także zasady doręczenia. Kurierzy mają prawo dostarczać przesyłki pod drzwi i bez podpisu odbiorcy pod warunkiem, że kurier nawiąże wcześniej kontakt z odbiorcą i odbiorca wyrazi zgodę na takie doręczenie. Rozwiązanie to ma zapewnić maksymalna ochronę dla adresata i kuriera podczas doręczenia.
  • Niektóre procedury doręczeniowe podyktowane są jednak wymogami prawnymi i procedurami zdefiniowanymi przez klientów i te wymagają bezpośredniego kontaktu z odbiorcą. W ich przypadku podejmujemy działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa obu stronom.

Zespół Bliskapaczka

Zobacz wszystkie aktualności
Do góry