Integracje

Integracja Shoplo

Zainstaluj wtyczkę w Shoplo

1. Zainstaluj wtyczkę
Przejdź do AppStore Shoplo i znajdź “bliskapaczka.pl”. Kliknij przycisk “Zainstaluj dodatek“, aby zainstalować moduł w Twoim sklepie.

Utwórz i skonfiguruj konto bliskapaczka.pl

1. Zaloguj się na bliskapaczka.pl.
Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się klikając w przycisk “UTWÓRZ KONTO“.

2. Wygeneruj klucz API
Przejdź do zakładki NARZĘDZIA > INTEGRACJA. Wygeneruj klucz API poprzez przycisk “Wygeneruj klucz API“. Jeżeli zakładka ta jest dla Ciebie niewidoczna, skontaktuj się z Działem Handlowym pod adresem e-mail: sprzedaz@sendit.pl.

3. Wskaż domyślne punkty nadania
Przejdź do sekcji USTAWIENIA > PUNKTY NADANIA i wybierz domyślne punkty nadania. Wskazanie domyślnych punktów nadania dla dostaw od punktu do punktu pozwoli na ich automatyczne uzupełnienie w przesyłanym zleceniu.

Skonfiguruj wtyczkę w Shoplo

Po zainstalowaniu modułu przejdź do jego ustawień w zakładce ZARZĄDZAJ APLIKACJAMI > BLISKAPACZKA.PL.

Ustawienia importera podzielone są na cztery zakładki:

Ustawienia ogólne

1. Wprowadź klucz API bliskapaczka.pl
Aby uzupełnić pole “Klucz API Bliskapaczka.pl“, wróć na bliskapaczka.pl. Klucz API znajduje się w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE. Możesz go uzyskać pisząc na adres e-mail: sprzedaz@sendit.pl.

2. Wskaż statusy zleceń, które mają być automatycznie przekazywane
Zaznacz statusy, dla których zlecenie zostanie przekazane do bliskapaczka.pl. Statusy dla zamówień w Shoplo możesz utworzyć przechodząc do zakładki USTAWIENIA > ZAMÓWIEŃ.

Zlecenia utworzone w sklepie Shoplo mogą zostać przekazane do bliskapaczka.pl:

  • automatycznie po osiągnięciu wskazanego statusu
    W takim scenariuszu w ustawieniach modułu wskaż status, który w Twoim sklepie posiada Etap realizacji jako “Niezrealizowane“. Na poniższym zrzucie ekranu ten Etap realizacji jest wskazany dla statusu “Nowe zamówienie“. 
  • ręcznie po zmianie statusu
    Wybranie statusu do synchronizacji, który będzie posiadał inny “Etap realizacji” spowoduje, że zlecenie takie trzeba będzie przesłać do naszej platformy ręcznie, przechodząc do szczegółów zlecenia.
    W przypadku wybrania kilku statusów, zlecenie do bliskapaczka.pl przekaże się tylko raz po osiągnięciu pierwszego wskazanego statusu. Ustawienie nowego statusu do synchronizacji nie działa dla zleceń złożonych wcześniej.

Statusy w Shoplo:

Ustawienia konfiguracji bliskapaczka.pl:

Metody dostawy

Dopasuj usługi bliskapaczka.pl do metod nadania w Shoplo
Dla utworzonych w Shoplo metod dostaw wskaż ich przekierowanie do bliskapaczka.pl.

Aktualnie dostępne metody dostaw do połączenia:

Wskazanie przewoźnika w mapowaniu

Typ dostawy

Przewoźnik w Shoplo

Przewoźnik w Bliskapaczka.pl

Punkt odbioru

Paczkomaty

INPOST

Paczkomaty (pobranie)

Paczka w Ruchu

RUCH

Paczka w Ruchu (pobranie)

Poczta Polska – odbiór w punkcie

POCZTA POLSKA

Poczta Polska – odbiór w punkcie (pobranie)

Dostawca

Metoda dostawy kurierskiej

DPD

UPS

FedEx

UWAGA!
Metody dostawy widoczne w kolumnie “Przewoźnik w Shoplo“ możesz dowolnie dodawać/edytować w ustawieniach Shoplo (zakładka USTAWIENIA > DOSTAWY).
Dla metod dostaw dostępnych w Shoplo z usługą pobrania możliwe jest przekazanie zlecenia do naszej platformy, wraz z kwotą pobrania oraz numerem konta bankowego. Numer konta bankowego zaczytywanego do zleceń można uzupełnić w ustawieniach Shoplo w zakładce USTAWIENIA > OGÓLNE.

Przykład prawidłowo wykonanego mapowania:

Metody płatności

Wskaż metody płatności za pobraniem
Zaznacz metody płatności, które w Twoim sklepie występują jako ”Płatność za pobraniem”. W momencie, gdy klient w sklepie wybierze formę płatności, do naszej platformy zostaną przekazane dane o sposobie płatności. Twoje metody płatności możesz zweryfikować w Ustawieniach Shoplo (zakładka USTAWIENIA > PŁATNOŚCI).

Punkt nadania

Wprowadź dane nadawcy zlecenia
Zakładka zawiera formularz, który należy uzupełnić danymi. Domyślnie zaczytają się one w tworzonych zleceniach. Uzupełnij dane i zapisz ustawienia.

Tak wykonane ustawienia pozwolą na integrację z naszym systemem.

W przypadku pytań oraz problemów w instalacji modułu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wsparcie@sendit.pl

Do góry