Integracje

Integracja: Shoper

Zainstaluj wtyczkę w Shoper

  1. Zainstaluj wtyczkę
    Przejdź do AppStore Shoper (link) i wyszukaj “bliskapaczka.pl”. Kliknij przycisk “Zainstaluj“, aby zainstalować moduł w swoim sklepie.

Utwórz i skonfiguruj konto bliskapaczka.pl

  1. Zaloguj się na bliskapaczka.pl
    Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się klikając w przycisk “UTWÓRZ KONTO“.
  2. Wygeneruj klucz API
    Przejdź do zakładki NARZĘDZIA > INTEGRACJA. Jeżeli zakładka ta jest dla Ciebie niewidoczna, skontaktuj się z Działem Handlowym pod adresem e-mail: sprzedaz@sendit.pl.
  3. Włącz dostępność usług bliskapaczka.pl we wtyczce
    W sekcji CENY PRZEWOŹNIKÓW API wskaż usługi, z których będziesz korzystać w Shoperze. Dla każdego wyboru ustaw tylko zakres wagi oraz ceny. Pamiętaj, aby dla każdego przewoźnika wskazać po jednym przedziale wagowym. Maksymalna waga przesyłek obsługiwanych przez wybranego przewoźnika określona jest w cenniku pod adresem: https://bliskapaczka.pl/cennik
    WAŻNE!

    Uzupełnienie wartości wagi i ceny jest wymagane dla prawidłowego zapisania konfiguracji.
    Pamiętaj, że ceny dostaw w sklepie należy wskazać bezpośrednio w Shoperze. Uzupełnione tu ceny nie będą brane pod uwagę. Przykładowe uzupełnienie konfiguracji dla przewoźnika DPD:

4. Wskaż domyślne punkty nadania
Przejdź do sekcji USTAWIENIA > PUNKTY NADANIA i wybierz domyślne punkty nadania dla włączonych usług P2P.

Skonfiguruj wtyczkę w Shoper

Po zainstalowaniu modułu przejdź do ustawień modułu klikając w przycisk “Konfiguruj“

Konfiguracja importera

  1. Wprowadź klucz API bliskapaczka.pl
    Aby uzupełnić pole “Klucz API Bliskapaczka.pl“, należy powrócić na bliskapaczka.pl. Klucz API znajduje się w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE.
    Można go uzyskać pisząc na adres e-mail: sprzedaz@sendit.pl. Opcja “Włącz tryb sandbox” jest wymagana, gdy klucz API uzyskałeś ze strony sandbox-bliskapaczka.pl
  2. Wprowadź domyślne wymiary i wagę przesyłki
    Uzupełnij wartości jako liczby całkowite. Wymiary przesyłki muszą mieścić się w ograniczeniach wszystkich przewoźników, wskazanych w konfiguracji na bliskapaczka.pl. Ograniczenia te wynikają z cennika usług. Waga domyślnej paczki musi mieścić się w przedziałach wagowych, które zostały uzupełnione na bliskapaczka.pl w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE.
  3. Wskaż statusy zleceń, które mają być automatycznie przekazywane
    Zaznacz statusy, dla których zlecenie zostanie przekazane do bliskapaczka.pl. Wskazanie statusu “Złożone“ spowoduje automatyczne przekazywanie zamówienia do bliskapaczka.pl zaraz po tym, gdy klient zakończy zakupy w sklepie. W przypadku wybrania kilku statusów, zlecenie do bliskapaczka.pl przekaże się tylko raz po osiągnięciu pierwszego wskazanego statusu.

Konfiguracja od drzwi do drzwi

  1. Dopasuj usługi bliskapaczka.pl do metod nadania w Shoper
    Dla utworzonych w Shoperze metod dostaw wskaż ich przekierowanie do bliskapaczka.pl. Sekcja obsługuje tylko przewoźników dla usług od drzwi do drzwi (D2D). Metody dostawy widoczne w lewej kolumnie możesz dowolnie dodawać/edytować w ustawieniach Shopera (zakładka Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy). Typ tworzonej metody dostawy należy wskazać jako Podstawowa.

UWAGA!

Jeżeli w sklepie została utworzona metoda dostawy do obsługi punktów na mapie, nie wskazuj jej w tej sekcji. Poniżej zostało przedstawione przykładowe prawidłowe mapowanie.

 

Konfiguracja mapy punktów

  1. Wprowadź klucz API Google Maps
    Pole ”Klucz API Google Map” jest wymagane tylko gdy planujesz używać mapy z punktami. Klucz ten możesz uzyskać wykonując konfigurację na platformie Google Cloud Platform. Zobacz jak uzyskać klucz.
  2. Wskaż metody dostawy, dla których wyświetlimy mapę punktów
    Wskaż metodę dostawy, dla której zostanie wyświetlona mapa.
    W panelu Shoper, w zakładce “Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy” dodaj nową dostawę (na użytek tej instrukcji utworzyliśmy ją pod nazwą “Dostawa do punktu”) i jeśli chcesz, aby klient mógł odebrać paczkę z punktu, wybierz z listy dostawę o nazwie “Dostawa do punktu”. Przedstawiamy przykład prawidłowej konfiguracji, której efektem będzie wyświetlenie na stronie sklepu wskazanej metody dostawy z przypisaną mapą.

UWAGA!
Mapa będzie wyświetlała przewoźników zgodnie z ustawieniami na bliskapaczka.pl. Cena za dostawę, która będzie wyświetlać się na mapie, jest identyczna dla wszystkich wskazanych przewoźników oraz jest ustalana bezpośrednio w ustawieniach dostawy w Shoperze.

Konfiguracja danych nadawcy

  1. Wprowadź dane nadawcy zlecenia
    Przejdź do zakładki DANE NADAWCY. Zakładka zawiera formularz, który należy uzupełnić danymi. Domyślnie zaczytają się one w tworzonych zleceniach. Uzupełnij dane i zapisz ustawienia.

Tak wykonane ustawienia pozwolą na integrację z naszym systemem.

 

Tryb testowy a liczba punktów na mapie

We wtyczce możesz włączyć tryb testowy. Jego włączenie spowoduje, że na mapie z punktami zaczyta się mniejsza liczba punktów. Liczba punktów zostanie zaktualizowana po wprowadzeniu oficjalnego klucza API i wyłączeniu trybu testowego.

 

Umowy własne we wtyczce

W momencie, gdy zdecydujesz się na podpięcie umowy własnej do integracji, musisz pamiętać o następujących kwestiach:

Dostawy kurierskie

Przewoźnicy: DPD, FedEx, UPS
Możliwość potwierdzenia zlecenia w zakładce Lista zaimportowanych zleceń oraz na bliskapaczka.pl. Podjazd dla kuriera generowany jest automatycznie.

Przewoźnicy: Poczta Polska, DHL, GLS, InPost
Możliwość potwierdzenia zlecenia tylko w zakładce Lista zaimportowanych zleceń. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl. Dla wybranych przewoźników należy we własnym zakresie ustalić podjazd kuriera.

Przewoźnik Xpress Courier
Możliwość potwierdzenia zlecenia tylko w zakładce Lista zaimportowanych zleceń. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl. Dla wybranego przewoźnika podjazd kuriera zamawiany jest w momencie potwierdzania zlecenia.

Dostawy do punktu

Przewoźnicy: DPD Pickup, UPS Access Point, FedEx usługa od punktu do drzwi (P2D), Paczka w RUCHu, Paczkomaty InPost, Poczta Polska usługa od punktu do punktu (P2P),
Możliwość potwierdzenia zlecenia w zakładce  Lista zaimportowanych zleceń oraz na bliskapaczka.pl.

Przewoźnicy: Poczta Polska usługa od punktu do drzwi (P2D)
Możliwość potwierdzenia zlecenia tylko w zakładce  Lista zaimportowanych zleceń. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl.

 

W przypadku pytań oraz problemów w instalacji modułu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wsparcie@sendit.pl

 

Do góry