Integracje
Integracja: Shoper
1. Przejdź do AppStore Shopera i wyszukaj naszą aplikację bliskapaczka.pl. Kliknij przycisk “Zainstaluj“, aby zainstalować moduł w swoim sklepie.
2. Przejdź do zakładki DODATKI I INTEGRACJE > MOJE APLIKACJE i kliknij w kafelek z naszą nazwą.
3. Przejdź do zakładki USTAWIENIA. Następnie kliknij w przycisk “REJESTRACJA w bliskapaczka.pl”. Zostaniesz przeniesiony do naszej platformy co pozwoli ci się zalogować lub założyć konto.
4. Zaloguj się na stronie bliskapaczka.pl. Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj się klikając w przycisk “UTWÓRZ KONTO“.
5. Przejdź do zakładki NARZĘDZIA > INTEGRACJA. Jeżeli zakładka ta jest dla Ciebie niewidoczna skontaktuj się z Działem Handlowym na adres e-mail sprzedaz@sendit.pl.
6. Wygeneruj klucz API i skopiuj go, a następnie w sekcji Ceny przewoźników
w API wskaż usługi, które będziesz wykorzystywał w Shoperze. Dla każdego wyboru ustaw tylko zakres wagi oraz ceny. Pamiętaj, aby dla każdego przewoźnika wskazać po jednym przedziale wagowym. Maksymalna waga przesyłek obsługiwana przez wybrana przewoźnika określona jest w cenniku naszego serwisu.
7. Pozostając w naszym serwisie przejdź do zakładki USTAWIENIA > PUNKTY NADANIA i wskaż domyślne punkty nadania jakie zaczytają się do zleceń z usługą od punktu do punktu.
8. Ustawienia w bliskapaczka.pl zostały wykonane. Powróć do panelu konfiguracji modułu w ustawieniach Shopera.
9. Aby moduł działał prawidłowo należy uzupełnić dwie zakładki: USTAWIENIA i DANE NADAWCY.
10. W zakładce USTAWIENIA znajdziesz główne ustawienia modułu podzielone na dwie osobne sekcje:
a) KLUCZE API
Wklej skopiowany wcześniej klucz API. Aby uzupełnić pole “klucz API Bliskapaczka.pl“, należy powrócić na stronę bliskapaczka.pl. Klucz API znajduje się w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE. Można go uzyskać pisząc na adres e-mail: sprzedaz@sendit.pl
Opcja “Włącz tryb sandbox” jest wymagana, gdy klucz API uzyskałeś ze strony sandbox-bliskapaczka.pl
Pole”Klucz API Google Map” jest wymagane tylko gdy planujesz używać mapy z punktami. Klucz ten możesz uzyskać wykonując konfigurację na platformie Google Cloud Platform. Zobacz jak uzyskać klucz.
Po uzupełnieniu obu pól zatwierdź akcję klikając w przycisk “Zapisz ustawienia API“
b) Konfiguracja importera
- sekcja Importuj automatycznie zlecenia z wybranymi statusami
— Zaznacz statusy dla jakich zlecenie zostanie przekazane do naszego serwisu. Wskazanie statusu “Złożone“ spowoduje automatyczne przekazywanie zamówienia do naszego serwisu zaraz po tym jak klient zakończy zakupy w sklepie. W przypadku wybrania kilku statusów zlecenie do naszego serwisu przekaże się tylko raz po osiągnięciu pierwszego wskazanego statusu. - sekcja Wskaż metody dostawy od drzwi do drzwi (D2D)
— Dla utworzonych w Shoperze metod dostaw wskaż ich przekierowanie do bliskapaczka.pl. Sekcja obsługuje tylko przewoźników dla usług od drzwi do drzwi (D2D). Metody dostawy widoczne w lewej kolumnie możesz dowolnie dodawać/edytować w ustawieniach Shopera (zakładka Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy). Typ tworzonej metody dostawy należy wskazać jako Podstawowa.UWAGA!
Jeżeli w sklepie została utworzona metoda dostawy do obsługi punktów na mapie nie wskazuj jej w tej sekcji.
Poniżej zostało przedstawione przykładowe prawidłowe mapowanie.- sekcja Domyślne wymiary przesyłki
— Wprowadź domyślne wymiary i wagę przesyłki. Uzupełnij wartości jako liczby całkowite.
Wymiary przesyłki muszą mieścić się w ograniczeniach wszystkich przewoźników jakie wskazane zostały w konfiguracji na bliskapaczka.pl. Ograniczenia te wynikają z cennika naszego serwisu.
Waga domyślnej paczki musi mieścić się w przedziałach wagowych, które zostały uzupełnione na stronie bliskapaczka.pl w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE. - sekcja Domyślne punkty nadania
—Wskaż domyślne punkty nadania. Klikając w odnośnik zostaniesz przeniesiony do bliskapaczka.pl, gdzie będziesz mógł wskazać, które punkty będą domyślnymi punktami nadań dla Twoich przesyłek.
Jeżeli wykonałeś już wcześniej konfigurację w naszym serwisie zgodnie z instrukcjami powyżej możesz pominąć ten punkt. - sekcja Wczytaj ustawienia z bliskapaczka.pl
—wykonaj konfigurację w bliskapaczka.pl zgodnie z instrukcją powyżej a następnie zsynchronizuj ustawienia przyciskiem “Wczytaj ustawienia“ w sekcji Synchronizacja ustawień z Bliskapaczka.pl. Pamiętaj, synchronizacji musisz dokonać po każdej zmianie konfiguracji na stronie bliskapaczka.pl.
- sekcja Wskaż dostawę dla mapy z punktami
— w tej sekcji wskaż metodę dostawy, dla której zostanie wyświetlona mapa. W panelu Shoper, w zakładce ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy dodaj nową dostawę (na użytek tej instrukcji utworzyliśmy ją pod nazwą “BliskaPaczka Punkty”) i jeśli chcesz, aby klient mógł odebrać paczkę z punktu wybierz z listy dostawę “BliskaPaczka Punkty”.
Przykład prawidłowej konfiguracji został przedstawiony poniżej
Po wykonaniu ustawień zatwierdź całość konfiguracji klikając w przycisk “Zapisz ustawienia importera“
11. Zakładka DANE NADAWCY zawiera formularz, który należy uzupełnić danymi jakie domyślnie zaczytają się w tworzonych zleceniach. Uzupełnij dane i zapisz ustawienia.
Tak wykonane ustawienia pozwolą na integrację z naszym systemem.
W przypadku pytań oraz problemów w instalacji modułu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wsparcie@sendit.pl
- sekcja Domyślne wymiary przesyłki