Integracje

Integracja: Shoper

1. Przejdź do AppStore Shopera i wyszukaj naszą aplikację bliskapaczka.pl. Kliknij przycisk “Zainstaluj“, aby zainstalować moduł w swoim sklepie.

2. Przejdź do zakładki DODATKI I INTEGRACJE > MOJE APLIKACJE i kliknij w kafelek z naszą nazwą.

3. Przejdź do zakładki USTAWIENIA. Następnie kliknij w przycisk “REJESTRACJA w bliskapaczka.pl”. Zostaniesz przeniesiony do naszej platformy co pozwoli ci się zalogować lub założyć konto.

4. Zaloguj się na stronie bliskapaczka.pl. Jeżeli nie posiadasz konta zarejestruj się klikając w przycisk “UTWÓRZ KONTO“.

5. Przejdź do zakładki NARZĘDZIA > INTEGRACJA. Jeżeli zakładka ta jest dla Ciebie niewidoczna skontaktuj się z Działem Handlowym na adres e-mail sprzedaz@sendit.pl.

6. Wygeneruj klucz API i skopiuj go, a następnie w sekcji Ceny przewoźników
w API
wskaż usługi, które będziesz wykorzystywał w Shoperze. Dla każdego wyboru ustaw tylko zakres wagi oraz ceny. Pamiętaj, aby dla każdego przewoźnika wskazać po jednym przedziale wagowym. Maksymalna waga przesyłek obsługiwana przez wybrana przewoźnika określona jest w cenniku naszego serwisu.

7. Pozostając w naszym serwisie przejdź do zakładki USTAWIENIA > PUNKTY NADANIA i wskaż domyślne punkty nadania jakie zaczytają się do zleceń z usługą od punktu do punktu.

8. Ustawienia w bliskapaczka.pl zostały wykonane. Powróć do panelu konfiguracji modułu w ustawieniach Shopera.

9. Aby moduł działał prawidłowo należy uzupełnić dwie zakładki: USTAWIENIA i DANE NADAWCY.

10. W zakładce USTAWIENIA znajdziesz główne ustawienia modułu podzielone na dwie osobne sekcje:

a) KLUCZE API

Wklej skopiowany wcześniej klucz API. Aby uzupełnić pole “klucz API Bliskapaczka.pl“, należy powrócić na stronę bliskapaczka.pl. Klucz API znajduje się w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE. Można go uzyskać pisząc na adres e-mail: sprzedaz@sendit.pl

Opcja “Włącz tryb sandbox” jest wymagana, gdy klucz API uzyskałeś ze strony sandbox-bliskapaczka.pl

Pole”Klucz API Google Map” jest wymagane tylko gdy planujesz używać mapy z punktami. Klucz ten możesz uzyskać wykonując konfigurację na platformie Google Cloud Platform. Zobacz  jak uzyskać klucz.

Po uzupełnieniu obu pól zatwierdź akcję klikając w przycisk “Zapisz ustawienia API“


b) Konfiguracja importera

  • sekcja Importuj automatycznie zlecenia z wybranymi statusami
    — Zaznacz statusy dla jakich zlecenie zostanie przekazane do naszego serwisu. Wskazanie statusu “Złożone“ spowoduje automatyczne przekazywanie zamówienia do naszego serwisu zaraz po tym jak klient zakończy zakupy w sklepie. W przypadku wybrania kilku statusów zlecenie do naszego serwisu przekaże się tylko raz po osiągnięciu pierwszego wskazanego statusu.
  • sekcja Wskaż metody dostawy od drzwi do drzwi (D2D)
    — Dla utworzonych w Shoperze metod dostaw wskaż ich przekierowanie do bliskapaczka.pl. Sekcja obsługuje tylko przewoźników dla usług od drzwi do drzwi (D2D). Metody dostawy widoczne w lewej kolumnie możesz dowolnie dodawać/edytować w ustawieniach Shopera (zakładka Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy). Typ tworzonej metody dostawy należy wskazać jako Podstawowa.

    UWAGA!
    Jeżeli w sklepie została utworzona metoda dostawy do obsługi punktów na mapie nie wskazuj jej w tej sekcji.
    Poniżej zostało przedstawione przykładowe prawidłowe mapowanie.

     
    • sekcja Domyślne wymiary przesyłki
      — Wprowadź domyślne wymiary i wagę przesyłki. Uzupełnij wartości jako liczby całkowite.
      Wymiary przesyłki muszą mieścić się w ograniczeniach wszystkich przewoźników jakie wskazane zostały w konfiguracji na bliskapaczka.pl. Ograniczenia te wynikają z cennika naszego serwisu.
      Waga domyślnej paczki musi mieścić się w przedziałach wagowych, które zostały uzupełnione na stronie bliskapaczka.pl w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE.
    • sekcja Domyślne punkty nadania
      —Wskaż domyślne punkty nadania. Klikając w odnośnik zostaniesz przeniesiony do bliskapaczka.pl, gdzie będziesz mógł wskazać, które punkty będą domyślnymi punktami nadań dla Twoich przesyłek.
      Jeżeli wykonałeś już wcześniej konfigurację w naszym serwisie zgodnie z instrukcjami powyżej możesz pominąć ten punkt.
    • sekcja Wczytaj ustawienia z bliskapaczka.pl
      —wykonaj konfigurację w bliskapaczka.pl zgodnie z instrukcją powyżej a następnie zsynchronizuj ustawienia przyciskiem “Wczytaj ustawienia“ w sekcji Synchronizacja ustawień z Bliskapaczka.pl. Pamiętaj, synchronizacji musisz dokonać po każdej zmianie konfiguracji na stronie bliskapaczka.pl.
     

     

    • sekcja Wskaż dostawę dla mapy z punktami
      — w tej sekcji wskaż metodę dostawy, dla której zostanie wyświetlona mapa. W panelu Shoper, w zakładce ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy dodaj nową dostawę (na użytek tej instrukcji utworzyliśmy ją pod nazwą “BliskaPaczka Punkty”) i jeśli chcesz, aby klient mógł odebrać paczkę z punktu wybierz z listy dostawę “BliskaPaczka Punkty”.
      Przykład prawidłowej konfiguracji został przedstawiony poniżej

    Po wykonaniu ustawień zatwierdź całość konfiguracji klikając w przycisk “Zapisz ustawienia importera“


    11. Zakładka DANE NADAWCY zawiera formularz, który należy uzupełnić danymi jakie domyślnie zaczytają się w tworzonych zleceniach. Uzupełnij dane i zapisz ustawienia.

    Tak wykonane ustawienia pozwolą na integrację z naszym systemem.

    W przypadku pytań oraz problemów w instalacji modułu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wsparcie@sendit.pl

Do góry