Integracje

Integracja: PrestaShop 1.7

Wtyczka możliwa do zainstalowania na PrestaShop w wersji od 1.7.6.0

Zainstaluj wtyczkę w PrestaShop

1. Pobierz wtyczkę, kliknij w przycisk poniżej.

POBIERZ WTYCZKĘ

2. Zainstaluj wtyczkę

Przejdź do swojego sklepu na PrestaShop do zakładki MODUŁY > MODULE MANAGER. W prawym górnym rogu kliknij w przycisk Załaduj moduł. Wgraj pobrany wcześniej plik.
Po instalacji wtyczki na twoim sklepie zostaną dodane cztery metody dostawy:

  • Dostawa do drzwi
  • Dostawa do drzwi za pobraniem
  • Dostawa do punktu
  • Dostawa do punktu za pobraniemNazwy metod dostaw oraz ich dostępność na sklepie możesz zmieniać na platformie PrestaShop w zakładce WYSYŁKA > PRZEWOŹNICY. Pamiętaj, że usunięcie metody dostawy jest działaniem nieodwracalnym. Aby odzyskać metodę dostawy należy ponownie zainstalować wtyczkę.

Utwórz i skonfiguruj konto bliskapaczka.pl

1. Zaloguj się na stronie bliskapaczka.pl.
Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się klikając w przycisk UTWÓRZ KONTO.

2. Wygeneruj klucz API
Przejdź do zakładki NARZĘDZIA > INTEGRACJA. Jeżeli zakładka ta jest dla Ciebie niewidoczna skontaktuj się z Działem Handlowym pod adresem e-mail: sprzedaz@sendit.pl.

3. Włącz dostępność usług bliskapaczka.pl we wtyczce.
W sekcji Ceny przewoźników w API wskaż usługi, które będziesz wykorzystywał w PrestaShop. Dla każdego wyboru ustaw zakres wagi oraz ceny. Pamiętaj, aby dla każdego przewoźnika wskazać po jednym przedziale wagowym. Maksymalna waga przesyłek obsługiwana przez wybranego przewoźnika określona jest w cenniku naszej platformy.

Usługi od drzwi do drzwi zostaną przypisane do utworzonych wcześniej na sklepie PrestaShop dostaw “
Dostawa do drzwi lub “Dostawa do drzwi za pobraniem
Usługi od punktu do punktu zostaną przypisane do utworzonych wcześniej na sklepie PrestaShop dostaw “Dostawa do punktu“ oraz “Dostawa do punktu za pobraniem“.

Uzupełnienie wartości wagi i ceny jest wymagane dla prawidłowego zapisania konfiguracji. Pamiętaj, że ceny dostaw będą widoczne dla Twojego klienta. Uzupełnione ceny będą cenami brutto na Twoim sklepie.

BARDZO WAŻNE!
Każdorazowa zmiana konfiguracji dostępnych usług na bliskapaczka.pl wymaga wyczyszczenia pamięci podręcznej w PrestaShop. W tym celu przejdź na panel administracyjny PrestaShop do zakładki Zaawansowane > Wydajność > przycisk “Wyczyść pamięć podręczną“ widoczny w prawym górnym rogu.

Przykładowe uzupełnienie konfiguracji dla przewoźnika DPD:

4. Wskaż domyślne punkty nadania
Przejdź do sekcji USTAWIENIA > PUNKTY NADANIA i wybierz domyślne punkty nadania dla włączonych usług P2P.

Skonfiguruj wtyczkę w PrestaShop

Po zainstalowaniu modułu przejdź do jego ustawień klikając w przycisk Konfiguruj.

Konfiguracja importera

1. Wprowadź klucz API bliskapaczka.pl
Aby uzupełnić pole “Klucz API Bliskapaczka.pl“, należy powrócić na stronę bliskapaczka.pl. Klucz API znajduje się w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE. Możesz go uzyskać pisząc na adres e-mail: sprzedaz@sendit.pl. Opcja “Włącz tryb sandbox” jest wymagana, gdy klucz API uzyskałeś ze strony sandbox-bliskapaczka.pl

2. Wprowadź domyślne wymiary i wagę przesyłki
Uzupełnij wartości jako liczby całkowite. Wymiary przesyłki muszą mieścić się w ograniczeniach wszystkich przewoźników, których wskazałeś w konfiguracji na bliskapaczka.pl. Ograniczenia te wynikają z cennika naszej platformy.Waga domyślnej paczki musi mieścić się w przedziałach wagowych, które zostały uzupełnione na stronie bliskapaczka.pl w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJE.

3. Wskaż statusy zleceń, które mają być automatycznie przekazywane (opcjonalne)
Zaznacz statusy dla jakich zlecenie zostanie przekazane do naszej platformy.
Wskazanie pierwszego statusu w zamówieniu spowoduje automatyczne przekazywanie zamówienia do bliskapaczka.pl zaraz po tym, gdy klient zakończy zakupy w sklepie.
Wybranie innego statusu będzie powodowało, że zlecenie przekaże się do bliskapaczka.pl, tylko gdy zmienisz status zamówienia w sklepie ręcznie.
W przypadku wybrania kilku statusów zlecenie do naszej platformy przekaże się tylko raz, po osiągnięciu pierwszego wskazanego statusu.

4. Wskaż metody płatności za pobraniem (opcjonalne)
Zaznacz metody płatności, które w twoim sklepie występują jako ”Płatność za pobraniem”. W momencie, gdy klient w sklepie wybierze wybraną formę płatności, do bliskapaczka.pl zostaną przekazane dane o tym sposobie płatności. Swoje metody płatności możesz zweryfikować w Menu głównym w zakładce Płatności.

5. Wprowadź klucz API Google Maps
Pole ”Klucz API Google Map” jest wymagane tylko wtedy, gdy planujesz używać mapy z punktami. Klucz ten możesz uzyskać wykonując konfigurację na platformie Google Cloud Platform. Zobacz jak uzyskać klucz.

Konfiguracja danych nadawcy

1. Wprowadź dane nadawcy zlecenia
Przejdź do zakładki DANE NADAWCY. Zakładka zawiera formularz, który należy uzupełnić danymi do automatycznego zaczytania w tworzonych zleceniach. Uzupełnij dane i zapisz ustawienia.

WAŻNE!
Sprawdź, czy dla zamówień w Twoim sklepie telefon komórkowy klienta jest wymagany. Nasz system wymaga numeru telefonu do tworzenia zleceń. Akceptowany format numeru telefonu odbiorcy to 9 cyfr bez dodatkowych znaków. Ustawienia dla tego pola znajdziesz w zakładce Międzynarodowy > Położenie > Kraje > kraj Poland > pole “Format adresu”. Wskazane pole musi posiadać wartość “phone”, którą można dodać wpisując ręcznie lub poprzez sekcję ADDRESS:

Tak wykonane ustawienia pozwolą na integrację z naszym systemem.

Umowy własne we wtyczce

W momencie, gdy zdecydujesz się na podpięcie umowy własnej do integracji, musisz pamiętać o następujących kwestiach:

Dostawy kurierskie

Przewoźnicy: DPD, FedEx, UPS
Przesyłki możesz zatwierdzić w zakładce Lista zaimportowanych zleceń bliskapaczka.pl oraz na bliskapaczka.pl. Podjazd dla kuriera generowany jest automatycznie.

Przewoźnicy: Poczta Polska, DHL, GLS, InPost
Przesyłki możesz zatwierdzić tylko w zakładce Lista zaimportowanych zleceń bliskapaczka.pl. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl. Dla wybranych przewoźników należy we własnym zakresie ustalić podjazd kuriera.

Przewoźnik Xpress Courier
Przesyłki możesz zatwierdzić tylko w zakładce Lista zaimportowanych zleceń bliskapaczka.pl. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl. Dla wybranego przewoźnika podjazd kuriera zamawiany jest w momencie potwierdzania zlecenia.

Dostawy do punktu

Przewoźnicy: DPD Pickup, UPS Access Point, FedEx usługa od punktu do drzwi (P2D), Paczka w RUCHu, Paczkomaty InPost, Poczta Polska usługa od punktu do punktu (P2P)
Przesyłki możesz zatwierdzić w zakładce  Lista zaimportowanych zleceń bliskapaczka.pl oraz na bliskapaczka.pl.

Przewoźnicy: Poczta Polska usługa od punktu do drzwi (P2D)
Przesyłki możesz zatwierdzić tylko w zakładce  Lista zaimportowanych zleceń bliskapaczka.pl. Brak możliwości potwierdzenia zlecenia na bliskapaczka.pl.

Tryb testowy a liczba punktów na mapie

We wtyczce możesz włączyć tryb testowy. Jego włączenie spowoduje, że na mapie z punktami zaczyta się mniejsza liczba punktów. Liczba punktów zostanie zaktualizowana po wprowadzeniu oficjalnego klucza API i wyłączeniu trybu testowego.

Darmowa wysyłka

Aplikacja pozwala na ustawienie darmowej wysyłki dla dodanych metod dostaw. Aby tego dokonać przejdź do konfiguracji metod dostaw w PrestaShop do zakładki Wysyłka > Przewoźnicy.
Przy wybranej metodzie dostawy w kolumnie Darmowa wysyłka kliknij w ikonę czerwonego krzyżyka, aby włączyć darmową wysyłkę. Nastąpi odświeżenie strony a na miejscu czerwonego krzyżyka pojawi się zielona ikonka potwierdzająca wprowadzone zmiany.

Zapisz ustawienia.

Od teraz dla wybranej metody dostawy na Twoim sklepie będzie widoczna etykieta darmowej wysyłki.

 

W przypadku pytań oraz problemów w instalacji modułu, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: wsparcie@sendit.pl

 

Do góry