Integracje

FAQ DLA INTEGRACJI

Kategoria: Bliskapaczka.pl

1. Z jakimi platformami można zintegrować się przez Bliskapaczka.pl?
W swojej ofercie posiadamy następujące integracje:
Nasze integracje: WooCommerce, PrestaShop 1.7, Shoper, Shoplo
Zewnętrzne integracje: BaseLinker, ERP BOX, cStore, ShopGold

 

2. Jakie korzyści daje  integracja z wybraną platformą?
Za pomocą naszych integracji można:
– pokazać w sklepie mapę bliskapaczka.pl z punktami odbiorczymi;
– zintegrować się z przewoźnikami dostępnymi za pośrednictwem bliskapaczka.pl;
– ręcznie oraz automatycznie zaimportować zlecenia do bliskapaczka.pl*;
– potwierdzić swoje zamówienia z poziomu panelu sklepu*;
– zamówić podjazd kuriera*;
– wygenerować dokumenty przewozowe*.
*Opcje dostępne w wybranych platformach

 

3. Czy trzeba posiadać konto na bliskapaczka.pl, aby korzystać z wtyczek?
Tak, konto na bliskapaczka.pl jest konieczne do korzystania z naszych integracji. Jeżeli chcesz przetestować nasze rozwiązanie przed udostępnieniem go swoim klientom, możesz utworzyć darmowe konto na sandbox-bliskapaczka.pl.


4. Gdzie znaleźć klucz API bliskapaczka.pl?
Klucz API znajdziesz w zakładce NARZĘDZIA > INTEGRACJA.
Jeżeli zakładka INTEGRACJA nie wyświetla się w twoim panelu, skontaktuj się z Działem Handlowym: sprzedaz@sendit.pl

 

5. Ile kosztują zaimportowane przesyłki?
Wszystkie przesyłki przekazywane do bliskapaczka.pl będą rozliczane według  cennika dostępnego na naszej stronie internetowej.
W przypadku uzyskania indywidualnego cennika rozliczenie nastąpi na podstawie ustalonych warunków.

 

6. Czy umowy własne  obsługiwane we wtyczkach?
Oczywiście, że tak. Aby dodać umowę własną do konta należy podjąć kontakt z naszym Działem Handlowym pod adresem sprzedaz@sendit.pl. Po wprowadzeniu danych umowy własnej, przesyłki trzeba rozliczać bezpośrednio z przewoźnikiem.


7. Czy trzeba podpisywać umowy własne z firmami kurierskimi?
Jeżeli nie podpiszesz umowy własnej z przewoźnikiem rozliczenie nastąpi zgodnie z cennikiem naszego serwisu lub indywidualnymi ustaleniami z
Działem Handlowym.


8. Jak wygląda zamawianie kuriera przy umowie własnej?
W przypadku korzystania z umów własnych należy pamiętać o następujących kwestiach:

Usługi od drzwi do drzwi (D2D):
Przewoźnicy: DPD, FedEx, UPS
Podjazd dla kuriera generowany jest automatycznie przez bliskapaczka.pl


Przewoźnicy: Poczta Polska, DHL, GLS, InPost

Dla wybranych przewoźników należy we własnym zakresie ustalić podjazd kuriera.

Przewoźnik Xpress Couriers
Dla wybranego przewoźnika podjazd kuriera zamawiany jest w momencie potwierdzania zlecenia.

 

9. Co zrobić, gdy status zlecenia pokazuje komunikat „Błąd przyjęcia zlecenia przez operatora”/”Błąd awizacji”?
W trakcie przetwarzania zlecenia mógł wystąpić błąd spowodowany wieloma czynnikami. Przede wszystkim sprawdź, czy w przesłanym zamówieniu dane są prawidłowe. Jeżeli wszystkie dane się zgadzają, skontaktuj się bezpośrednio z naszym Biurem Obsługi Klienta na biuro@sendit.pl celem weryfikacji problemu.

 

10. Czy można usunąć zamówienie ze statusem “Zapisane”?
Tak, zamówienie ze statusem “Zapisane” można usunąć w zakładce PRZESYŁKI > ZAPISANE, zaznaczając takie zlecenie i klikając w przycisk “Usuń zaznaczone”.

Zamówienie ze statusem “Zapisane” można także:
– edytować, poprzez przycisk Edytuj;
przekazać do realizacji.

Kategoria: Integracje

1. Jak przetestować integrację od bliskapaczka.pl?
Aby przetestować wybraną integrację zarejestruj się na sandbox-bliskapaczka.pl. Wygeneruj klucz API, a następnie w ustawieniach modułu zaznacz odpowiednią opcję trybu testowego, która pozwoli przetestować całość integracji.

 

2. Czy jest opcja automatycznej awizacji zlecenia?
Opcja “Automatyczna awizacja zlecenia” na ten moment dostępna jest tylko we wtyczce dla WooCommerce. Włączenie tej opcji sprawia, że zlecenia przesłane do platformy bliskapaczka.pl zostają przekazane od razu do realizacji. Następnie automatycznie zyskują status “Gotowe do nadania”. Ustawienie to powoduje, że nie można już edytować zlecenia – można je nadać lub anulować.

Opcja “Automatyczna awizacja zlecenia“ powoduje, że:

– dla przewoźników (FedEx, DPD, UPS, Xpress Couriers) w usłudze dostawy od drzwi do drzwi (D2D) oraz od drzwi do punktu (D2P) zostanie zaplanowany podjazd kuriera na najbliższy możliwy termin;
– w przypadku umów własnych dla przewoźników: Poczta Polska, InPost, GLS, DHL w usłudze dostawy od drzwi do drzwi (D2D) podjazd kuriera należy ustalić we własnym zakresie ;
– dla wszystkich przewoźników w usługach od punktu do punktu (P2P) oraz od punktu do drzwi (P2D) generowany jest list przewozowy. W tych usługach podjazd kuriera nie jest planowany.

 

3. Flexible Shipping – co to jest?
Integracja z modułem WP Desk Flexible Shipping jest dostępna tylko na platformie WooCommerce. Włączenie opcji “Integracja z wtyczką WP Desk Flexible Shipping“ w ustawieniach modułu pozwala na dodanie funkcjonalności reguł koszykowych oferowanych przez wtyczkę Flexible Shipping. Połączenie pomiędzy wtyczką Flexible Shipping oraz bliskapaczka.pl działa w wersji darmowej oraz PRO. Wtyczka Flexible Shipping jest opcjonalna dla całości integracji z bliskapaczka.pl. W momencie jej aktywacji wszelkie ustawienia trzeba będzie wykonać zgodnie z poniższą instrukcją.

 

4. Czy obsługiwana jest wersja PRO dla Flexible Shipping?
Tak, nasz moduł pozwala na integrację z rozszerzoną wersją wtyczki Flexible Shipping.

 

5. Czy w integracjach są dostępne szablony przesyłek?
Nie, szablony przesyłek na ten moment nie są dostępne w naszych integracjach.



6. Jakich przewoźników można wybrać w integracji?
W swoich integracjach oferujemy następujących przewoźników:
Zgodnie z cennikiem bliskapaczka.pl: InPost Paczkomaty, Paczka w RUCHU, DPD Pickup, UPS Access Point, Poczta Polska P2P, DPD Kurier, UPS Kurier, FedEx Kurier

Przewoźnicy, których możesz uruchomić posiadając umowy własne: wszystkie usługi z cennika bliskapaczka.pl oraz InPost Kurier, Poczta Polska P2D, Poczta Polska D2D, DHL, GLS, Xpress Couriers

 

7. Jak potwierdzić zamówienia we wtyczce?
We wtyczce dla Shoper oraz WooCommerce potwierdzenia można dokonać  poprzez zakładkę “Lista zaimportowanych zleceń”.
W przypadku platform zewnętrznych tj. BaseLinker, ERP Box czy ShopGold potwierdzanie zamówienia jest realizowane indywidualnie ze względu na charakter integracji. W każdym z tych systemów potwierdzanie zamówienia wygląda bardzo podobnie i sprowadza się do uzupełnienia najważniejszych informacji o przesyłce oraz potwierdzenia zamówienia.
Platforma Shoplo nie pozwala na potwierdzenie zamówienia z poziomu panelu administracyjnego sklepu. Zamówienia przekazane do bliskapaczka.pl z tej platformy można potwierdzać tylko w systemie bliskapaczka.pl.

 

8. Jak wygenerować dokumenty przewozowe we wtyczce?
Dokumenty przewozowe można wygenerować tylko dla zlecenia, które zostało już przekazane do bliskapaczka.pl i osiągnęło status “Gotowa do nadania”.
Akcje do pobrania dokumentów dostępne są w formie przycisków widocznych na listach zamówień oraz w szczegółach wybranego zlecenia.
Proces pobierania dokumentów dla zleceń z poziomu platformy sklepu różni się nieznacznie dla każdej z platform.

 

9. Jak działa import zamówień z wtyczek do BP?
Import zamówienia polega na przekazaniu do platformy bliskapaczka.pl wszelkich wymaganych informacji do wykonania zamówienia. Zamówienie może zostać przekazane ze statusem “Zapisane” lub “Gotowa do nadania”. Wskazane statusy zależą od charakterystyki integracji i możliwych ustawień.


10.Zamówienie zostało przekazane do bliskapaczka.pl. Czy można je edytować bezpośrednio na platformie sklepu?
Niestety , takie działanie nie jest możliwe. Zamówienie, które zostało przekazane do platformy bliskapaczka.pl zostało zapisane z konkretnymi danymi. Zmiana tych danych może nastąpić tylko na bliskapaczka.pl przed zatwierdzeniem zlecenia.


11. Podczas importu zamówienia z platformy wystąpił problem. Co robić?
Jeżeli podczas importu zamówienia wystąpił jakikolwiek problem, należy zgłosić się do naszej pomocy technicznej celem wyjaśnienia sytuacji. W swoim zgłoszeniu przekaż wszelkie informacje odnośnie tego, jakie zamówienie chcesz zaimportować oraz z jakiej platformy. Zapraszamy do kontaktu na wsparcie@sendit.pl.

Kategoria: Mapa Google

1. Dlaczego trzeba wygenerować klucz, aby skorzystać z mapy w integracji?
Mapa bliskapaczka.pl korzysta z funkcjonalności, jakie oferuje firma Google. Jest to osobny produkt, do którego każdy użytkownik musi posiadać własne konto oraz indywidualny klucz API Google Maps.

 

2. Problem z mapą Google – komunikat “Ups, coś poszło nie tak”. O co chodzi?
Wskazany komunikat oznacza, że konfiguracja dla klucza Google Maps API nie została wykonana prawidłowo. W tym przypadku należy sprawdzić :

– poprawność uzupełnionego klucza API Google Maps w ustawieniach naszego modułu;
– czy skopiowany został prawidłowy klucz z odpowiedniego projektu ze strony Google;
– czy płatności do projektu Google zostały prawidłowo zdefiniowane. Aby zweryfikować ten punkt zapoznaj się z punktem “5. Wskaż płatności dla projektu” w naszej instrukcji dla uzyskania klucza Google Maps API;
czy ograniczenia dla klucza Google Maps API zostały prawidłowo zdefiniowane. Aby zweryfikować ten punkt zapoznaj się z punktem “3. Wygeneruj klucz API Google Maps. Wskaż płatności dla projektu” w naszej instrukcji dla uzyskania klucza Google Maps API.

 

3. Nie działa wyszukiwarka na mapie. Co robić?
W przypadku, gdy na zaimplementowanej mapie nie działa wyszukiwarka należy wykonać następujące kroki:

1. Przejdź do projektu Google, gdzie został wygenerowany klucz API dla mapy.
2. Otwórz zakładkę Interfejsy API i usługi > Biblioteka.
3. Sprawdź czy biblioteka Places API jest włączona.


4. Czy mapa Google jest płatna?
Tak, decydując się na rozwiązanie mapy, które wykorzystuje usługi Google musisz mieć świadomość, że jest to rozwiązanie płatne. W ramach świadczonych usług firma Google przekazuje miesięczny limit 200$ (dolarów) na wykorzystanie usług dla map. Dla firm, które rozpoczynają swoją działalność limit ten może okazać się wystarczający. Po przekroczeniu wskazanego limitu kwotowego firma Google będzie naliczać opłaty według poniższego cennika: Pricing & Plans | Google Maps Platform.

 

 

Do góry